
YouTube Ads
Ce inseamna YouTube Ads?
YouTube Ads sunt reclamele care apar pe intreaga platforma YouTube: in homepage, in pagina de rezultate ale cautarii sau in pagina de vizionare, inainte, in timpul sau dupa redarea unui videoclip si care sunt gestionate din contul de Google Ads.
Considerata ca fiind una dintre cele mai populare platforme de pe planeta, YouTube – achizitionata in anul 2006 de gigantul Google – are un volum foarte mare de utilizatori (~2.7 miliarde, la nivel global), care, spre deosebire de reclamele TV sau radio, folosesc diferite device-uri ce le permit sa:
- dea click pe CTA-ul plasat strategic in reclama sau
- faca o noua cautare online pentru a afla mai multe informatii despre brandprodus sau oferta imediat ce au vazut o reclama.
Cum functioneaza publicitatea pe YouTube?
La prima vedere, totul functioneaza destul de simplu: creezi un video, il incarci in contul tau de pe platforma YouTube si apoi folosesti contul de Google Ads pentru a-l promova.
Pentru a avea insa cele mai bune rezultate cu acest tip de campanii nu este suficient doar sa le creezi, ci trebuie sa te asiguri ca:
- au fost generate avand la baza o strategie complexa, cu scopul de a maximiza rezultatele (cel mai important);
- au tracking corespunzator pentru a putea monitoriza rezultatele intoarse si a le optimiza in consecinta
- respecta toate regulile pentru a fi acceptate de platforma
- au un scor de calitate cat mai ridicat, tinzand spre excelent
- sunt afisate publicului tau tinta
Specialistii de la Ads Factory detin toate certificarile platformei Google si experienta necesara pentru a seta, crea, gestiona si optimiza astfel de campanii de promovare si nu numai.

Google Ads Apps Certification

Google Ads - Measurement Certification

Google Ads Creative Certification

Google Ads Creative Certification

Google Ads Display Certification

Grow Offline Sales Certification

AI-Powered Performance Ads Certification

Google Ads Video Certification

AI-Powered Shopping ads Certification
Este Youtube Ads potrivit pentru afacerea mea?
Daca obiectivul tau este cresterea notorietatii brandului, educarea audientei sau stimularea interesului pentru a creste vanzarile atunci da, acest tip de campanie este potrivit pentru tine. Tine cont ca rezultatele campaniilor YouTube Ads sunt strans legate si de alti factori esentiali, precum:
- bugetul disponibil;
- competitia pe domeniul tau de business;
- tipul de licitare;
- publicul-tinta;
- calitatea materialelor/asset-urilor folosite in campanii, sa.
Specialistii nostri vor aduna detalii despre business-ul tau si impreuna vom stabili cea mai buna strategie de urmat bazandu-ne pe obiectivele tale.
Iti vom recomanda un buget optim de pornire, o perioada minima de rulare si materialele necesare (video-uri, bannere, politici de branding, samd) pentru a atinge si, de ce nu, depasi rezultatele propuse.
Ia in calcul ca perioada recomandata pentru astfel de campanii este de minimum 15 pana la 30 de zile pentru a vedea primele rezultate.Acest interval de timp ne asigura ca avem suficiente date colectate, care sa fie relevante pentru campaniile noastre si optimizate in functie de KPI-urile stabilite.
Cum va decurge colaborarea noastra?
In urma discutiei cu specialistii Ads Factory vom stabili clar obiectivele si ordinea lor.
Cat costa sa rulezi reclame pe platforma YouTube?
Depinde – costurile pentru YouTube Ads se bazeaza pe vizualizari sau click-uri, iar pretul depinde de competitivitatea industriei si a cuvintelor-cheie. Bazandu-se pe analize detaliate si date exacte, specialistii nostri iti vor recomanda un buget optim de pornire. De asemenea, trebuie sa fii proactiv pentru a ajusta si redistribui acest buget, pe masura ce datele se acumuleaza, respectand obiectivele setate.
Analizam interesul de cautare pentru urgente stomatologie Bucuresti si urgente stomatologice si, la nivel de Bucuresti si Ilfov, in ultimele 12 luni, avem o medie lunara de 2620 de cautari, cu un cost mediu per click de 9.5 lei si o rata de click de 15%.
Rezulta asadar ca pentru a obtine 393 click-uri avem nevoie de ~ 3734 lei (buget recomandat de pornire).
- Total cautari: 2620
- CPC: 9.5 lei
- CTR: 15%
- Click-uri: 393
- Buget recomandat : 3733.5 lei
Datorita cantitatii mari de continut vizualizat pe platforma YouTube, avem posibilitatea de a segmenta audienta la o granulatie extrem de fina, fara limitari. Pentru aceasta, Ads Factory foloseste strategii de targetare cu eficienta dovedita in timp, care pot include:
- Audiente custom sau personalizate (Custom Audiences)
- Audiente de afinitate sau potrivire (Affinity Audiences)
- Audiente de piata (In-market Audiences)
- Audiente de afinitate personalizate (Custom Affinity Audiences)
- Customer match list
Atat continutul, cat si modul in care sunt formatate video-urile trebuie sa reflecte obiectivele setate. Exista cateva optiuni acceptate de platforma:
- • Anunturile in-stream care se pot inchide : se difuzeaza inainte, in timpul sau dupa alte videoclipuri. Dupa ce anuntul se reda timp de 5 secunde, utilizatorii au optiunea de a-l inchide.
- • Anunturile in-stream care nu se pot inchide : dureaza 15 secunde sau mai putin si sunt create cu scopul de a te adresa clientilor cu un mesaj complet.
- • Anunturile-fulger : dureaza 6 secunde sau mai putin, utilizatorii nu le pot inchide si sunt anunturi video scurte, gandite pentru a spori gradul de cunoastere a brandului prin intermediul unui mesaj memorabil.
- • Anunturile de tip masthead : te ajuta sa prezinti produsul, marca sau serviciul intr-un format de anunt video adaptat, care apare in feed-ul YouTube Home pe toate dispozitivele.
- • Anunturile video in feed : apar numai pe YouTube si se adreseaza utilizatorilor in locurile in care acestia descopera continut. Aspectul variaza in functie de dimensiunile si formatele de anunturi acceptate de editorii de continut.
In mod constant, trebuie sa captam atentia publicului cu un catch excelent: video-uri, bannere, texte noi si diverse, pe toate formatele recomandate. Ne asiguram ca toate anunturile includ un CTA relevant (de preferat la inceputul videoclipului), informatii care sa atraga atentia (cum ar fi reduceri, discount-uri, cea mai buna oferta, cel mai bun pret) si iti oferim suport constant in crearea materialelor.
Iti recomandam, de asemenea, sa nu omiti sa inserezi sigla sau numele brandului tau in toate acestea.
Folosindu-ne de informatiile colectate in platforma Google Ads si nu numai, verificam constant performanta campaniilor, concentrandu-ne pe indicatori de performanta precum vizualizari, CTR, CPA, conversii, samd. Analizam toate datele si identificam ce functioneaza si ce nu, tinandu-te informat constant cu privire la evolutia campaniilor. Testam diferite tipuri de reclame, grupuri de anunturi si cuvinte-cheie. Ne folosim de feedback-ul tau si de rezultate pentru a ajusta campaniile in consecinta si suntem la curent in mod constant cu algoritmii si politicile YouTube pentru a evita penalizarile si a maximiza eficienta reclamelor.

La Ads Factory suntem intotdeauna preocupati de a imbina armonios trei tendinte: informarea constanta, expertiza si abordarea personalizata. Ne informam intotdeauna asupra celor mai bune practici si tipuri de promovare iar abordarea personalizata si utilizarea know-how-ului dobandit de-a lungul timpului vor duce la atingerea obiectivelor propuse, respectiv la imbunatatirea afacerii tale.















